En man från Taiwan råkade svälja en AirPod, alla undrar hur och varför. Det som gör det hela ytterligare imponerande är att AirPoden fortsatte fungera även i magen.

Daily Mail rapporterar:

Ben Hsu fell asleep with the pair of wireless headphones still in his ears but woke up unable to find one of them. Using an iPhone tracking feature he discovered the device was still in his room and heard its beeping sound following him around. He said: ‘I checked under my blanket and looked around but couldn’t find it – then I realised the sound was coming from my stomach.’

Han tog sig sedan vidare till sjukhus där man kunde bekräfta, med hjälp av en röntgen, att han svalt sin AirPod. Man bestämde att plan B skulle bli att utföra en operation och att man som plan A hoppades på att situationen skulle lösa sig själv. Vilket det tydligen gjorde. Efter att tvättat och rengjort den kunde man fortfarande använda Airpod:en.

‘The battery was still at 41 percent! It was incredible,’ he said, calling his experience with the Apple product ‘magical’.
Ben Hsu visar upp sin AirPod efter att grävt fram den från toaletten

via